Nagyon régóta keresem az utamat. Végig tudtam azt, hogy amikor majd úgy érzem megtaláltam, akkor az egy végtelenül egyszerű megoldás lesz és nem fogom érteni, miért tartott ennyi ideig a keresgélés. És így is lett. Persze ez még nem a végállomás, ki tudja, hogy van-e egyáltalán olyan. De egy nagy tisztulás van bennem és ezért rengeteget tettem is.
Gyerekkorom óta működtetek valamit, ami az elmúlt 49 évben teljesen a személyiségem részévé vált és annyira természetes volt mindig, hogy nem igazán gondoltam rá extraként.
Fel sem merült bennem, hogy az, ahogyan mások megnyílnak nekem és ahogyan én biztonságos, inspiráló teret tudok tartani számukra, amiben fejlődnek, az ennyire értékes lenne.
Hogy az, hogy ki tudom mondani a gondolataikat és tűpontosan világítok rá összekuszálódott dolgokra, arra nagy igény van.
Hogy az, hogy rá tudok hangolódni maximálisan a beszélgetőpartnerem energiájára és a teljes figyelmemet adni, az felbecsülhetetlen.
Folyamatosan ezeket a visszajelzéseket kaptam:
„Kimondtad a gondolataimat.”
„Az utóbbi napokban egyfolytában ezen gondolkoztam és nem tudtam megfogalmazni.”
„Ismételd el, mert pont ezt érzem, csak nem tudtam jól elmondani.”
Tudtam én, hogy vannak ilyen szuperképességeim, de nem tudtam, hogy mit tudok velük kezdeni. A pályafutásom nagy részében az ilyen megfoghatatlan dolgokra kicsit mindenki furcsán nézett, ezért sokáig inkább megtartottam magamnak és próbáltam valami „hasznos” és mások által is érthető tudást, tapasztalatot szerezni. Ugyanakkor bármit csináltam, automatikusan működésbe lépett bennem ez az energia, mintha felülről áramolna át rajtam az információ. Flowba kerültem és ezt élveztem. De nyíltan erre alapozni sosem mertem….egészet 2 évvel ezelőttig, mióta a Művész Útja 12 hetes programján kísérem végig azokat, akik a kreatív blokkjaik és vállalkozásuk elakadásán akarnak dolgozni. De hosszú út vezetett odáig és persze a világnak és nekem is változni kellett ahhoz, hogy ma már ne csak titkos küldetésem legyen a lelki transzformáció támogatása.
Mindegy volt, hogy éppen miben voltam.
Amikor esküvőszervezőként, dekoratőrként konzultáltam párokkal, én nem csak szervezni és szépet alkotni akartam nekik, hanem segíteni abban, hogy igazán róluk szóljon az esemény és merjenek önmaguk lenni.
Amikor re-branding folyamatot csináltam, mélyebbre akartam vinni az ebben résztvevőket, mert úgy éreztem semmi más nem segít, csak ha önmagukba mélyebben belelátnak. Titokban formáltam a gondolkodásukat, mutattam más nézőpontokat, pozitív irányba akartam alakítani a kommunikációjukat.
Amikor énmárkaépítésben segítettem másoknak, mindig az volt a fejemben, hogy ez csak egy jó álca, valójában olyan transzformációs élményt adok ezzel, ami az egész életükre hatással lesz.
Amikor az autentikus kommunikáció és tartalomgyártás fontosságáról beszélek és segítek másoknak megtalálni az igazi hangjukat, akkor leviszem őket a lelkük mélyére, mert onnan kell felhozni ezeket a tartalmakat.
Amikor a Művész Útján kísérek másokat a kreatív blokkjaik lebontásában, már nyíltan a belső átalakulás és transzformáció irányába dolgozunk, ilyenkor nincs titkos küldetés, csak a hatalmas mélység, amihez tartom a teret.
Te tudod, hogy neked mi működik?
A világ tele van tanácsokkal, információkkal. Mindenki meg akarja mondani, hogy mit és hogyan csinálj. Mi működik, mi az, amit semmiképpen ne csinálj, mert az aztán biztosan nem működik.
Ne gyárts hosszú tartalmat, úgysem olvassa el senki.
Ne ossz meg ilyen mély dolgokat magadról, erre nincs szükség.
Lazítsd a tartalmaidat, mert megunnak.
Mindenhonnan árad, hogy milyen keretrendszert, blueprintet, tuti módszert alkalmazz, mert akkor és csak akkor (!) leszel sikeres.
Most az AI-ban van a pénz, építs funneleket, tiktokozz, másképp nem leszel sikeres, ontsd magadból a tartalmat, legyél ott mindenhol….sokan csendesen kiégnek, belehalnak lélekben a vállalkozásukba, tartalomgyártásba emiatt. Közben meg mindenkinek más működik és ezt folyamatosan hangsúlyozom.
Személyiség kérdése is, hogy neked mi megy könnyen, mi nem. Ismerned kell magadat ehhez mélyen. Dolgozni a blokkjaid feloldásán, megérteni a működésedet, megtalálni mikor vagy flowban és ehhez megkeresni a számodra legjobban működő módszert – ami legtöbbször több dolog keverékéből áll össze. Én azt gondolom, hogy ha megtalálod a hangodat és mered is vállalni magadat, a mélységeidet, akkor magnetikus lesz a kommunikációd. Én ennek a titkát kutatom már jó ideje és segítek másoknak ennek megtalálásában.
Soha nem hittem semmiben, ami azt sugallta, hogy kizárólagosan az – és csak az – működik és sehogy máshogy, csak úgy. Abban viszont igen, hogy ha ezeket a rendszereket, módszereket megismerjük, megtanuljuk és elkezdjük gyakorlatban alkalmazni, akkor össze tudjuk rakni a saját, nekünk működő megoldást. Csak figyelnünk kell a belső hangunkra és az intuíciónkra, mernünk kell kreatívnak lenni és kísérletezni. Tehát vállalni magunkat és azt is, ha azt érezzük nekünk más az önazonos. Nekünk más válik be.
Egy dologban voltam végig biztos az elmúlt évtizedekben: hajlandó vagyok és akarok is tanulni, de fenntartásokkal hallgatok mindent, azt veszem ki és építem be magamba a módszerekből, ami nekem igaz és a saját utamat akarom járni.
Nem akarok senki más bőrébe bújni.
Nem akarok semmibe beleolvadni, ami nem egyezik az értékrendemmel.
Nem akarok instant sikersztorikat másolni.
Nem akarok belepréselődni rendszerekbe, ha azok belül nem rezonálnak velem.
És főleg nem akarok olyan módszereket alkalmazni, amik kívülről csillognak, de belül számomra üresek.
Engem nem érdekel, hogy mások nem így csinálják.
Meg az sem, ha nem így szokás.
Sőt! Pont attól jövök lázba, ha én másképp csinálhatom, mert az elmúlt évtizedek során elég sok dobozban szorongtam azt gondolván, hogy másik biztosan jobban tudják és az nem vezetett sehová.
Rengeteg dologtól meg azért jövök lázba, mert annyira igaznak és magaménak érzem. Vagy mert számomra nagyon hiteles az, aki a tudást átadja.
Pontosan tudom, mit nem akarok. És így egyre tisztábban látom, mit igen.
A belső igazságom és értékrendem a legfontosabb iránytűm, még akkor is, ha mások másként látják a világot.
Hiszek abban, hogy mindenki a saját útját járja, egyedi, különleges és ezáltal nem beskatulyázható.
A saját tempómban haladok.
Élményt akarok adni másoknak és olyan változást hozni az életükbe, ami tartós és életre szóló. Élménymárkának tartom az Elviszlek a MOST-ba! brandet, amit tavaly építeni kezdtem. Mert ez nem egy szolgáltatás, hanem egy érzés, állapot, belső utazás is egyben, ahol TE vagy a történet főszereplője. Igazi, rólad szóló élményt élsz át, ahol fontos nekem a te sikered. A sikered, amit lépésről-lépésre érsz el. És amiben bármilyen mélységet és magasságot élsz át, én ott vagyok veled.
Transzperszonális brand
Nemrég meghallgattam egy videót, ami a ‘trans-personal brand’-ről és a kísérő (guidance) vállalkozásokról szólt. Odatapadtam teljesen a képernyőre, mert úgy éreztem, hogy ez az egész rólam szól.
Igen! Én sem akarok magamra címkéket aggatni. Nem akarok coach lenni, terapeuta, szervezetfejlesztő, brand manager vagy tartalomgyártó. Én olyan tereket akarok és tudok tartani, ahol különböző módszerek ötvözése és főleg a maximális figyelem és ráhangolódás hatására megszületik a változás. És lehet, hogy lesz benne coaching, művészetterápiás vagy stratégiai eszköz, tartalomgyártás vagy más. De nem ez lényeg. A lényeg a tér, amiben változhatsz.
A transzperszonális márka kifejezését most hallottam először és amit találtam ezzel kapcsolatosan, az pont az, amit én intuitíven építek három éve és amiből akármilyen tanács ellenére sem engedek. Mélységet, új nézőpontokat akarok adni őszinte, tartalmas írásokkal, videóikkal. Kapcsolódni szeretnék azzal, aki olvassa, látja a tartalmaimat és megmutatni egy olyan értékrendet, amihez – ha valaki hasonlóan gondolkodik – könnyű azonosulni.
Nem a szolgáltatások eladása lebeg elsődlegesen a szemem előtt, helyette az hoz lázba, ha bármilyen módon az írásaimmal, jelenlétemmel, mondanivalómmal változást, mély átalakulást hozhatok a világba. És igen, közben ez a munkám is, amiért mások fizetnek. De vajon egy változásnak, ami életre szóló élményeket ad, transzformációt hoz, valójában mi az ára?
Én azt tartom sikernek, ha valaki:
- inspiráló és transzformatív teret tart mások számára
- mer igaz lenni a látszatvilágban
- elfogadó, nem a saját nézőpontját akarja másokra kényszeríteni
- képes másokat nyitottan hallgatni és nem ítélkezni
- nem tanítani, kioktatni akar, hanem emlékeztetni és megengedni
- nem irányítani akar, hanem kísérni
- nem egy újabb stratégiát akar adni, hanem segíteni, hogy visszatalálj magadhoz és közben meg tudj küzdeni a démonjaiddal
Ez a világ való nekem. Ebben érzem magamat jól. Itt élem meg a flowt. És így tudok másoknak segíteni az elakadásaikban, blokkjaikban. Ez nem jelenti, hogy nem adok a folyamatok során technikai segítséget. Rengeteg dologban tudok segíteni a tartalomgyártás, brand, rendszerépítés, vállalkozás terén. De ez csak bónusz. A lényeg úgy érzem nem ebben van.
Évekig szenvedtem magamban belül attól, hogy túlérzékeny vagyok és próbáltam magamat megszerelni, hogy ez ne legyen így. Hatalmas energiákat tettem bele, hogy ne vegyék észre mások, hogy mindent érzek, hogy átlátok szándékokon, hogy megérzem a kimondatlan dolgokat. Azt gondoltam ezek gyengeségek. Ezért is féltem tőle, hogy megmutassam magamat és ez volt az egyik fő oka, hogy nem akartam közösségi médián szerepelni, megmutatni magamat. Aztán rá kellett jönnöm, hogy ennek pont az ellenkezője igaz.
Az érzékenységem egy radar, ami rámutat az igazságra, ezért tudom kimondani mások gondolatait.
Az empátiám, a figyelmem és a jelenlétem nemcsak érték, hanem a legfőbb szakértelmem is, mert ezek azok, amikkel valóban változást tudok elindítani másokban.
A mélységem különböztet meg másoktól.
Az engem ért fájdalmakból táplálkozik a mostani bölcsességem és erőm.
A komplexitásom a legnagyobb ajándékom és tehetségem.
Nem kellett mást tennem, csak összerakni mindazt, ami már bennem volt.
Ez a munka még most is tart. De már nem akarok másmilyen lenni. És nem akarok kevesebb lenni.
💡 És hogy mi a transzperszonális brand?
Ha idáig eljutottál az olvasásban, akkor biztos, hogy nagyon rezonáltak veled a gondolataim és már igazán kíváncsi lehetsz rá te is, hogy mit tudtam meg a ‘trans-personal brand’ kapcsán.
Azt olvastam róla, hogy egyfajta „márka-misztikum”: nem csak egy emberről szól, hanem egy belső utazásról, amin keresztül az egyén és a közösség is emelkedhet.
“A transzperszonális brand egy olyan márkaépítési megközelítés, ami túllép a hagyományos személyes márkaépítésen és mélyebb, spirituális vagy önismereti rétegeket is bevon a folyamatba. Nem csupán arról szól, hogy valaki a szakmai vagy személyes identitását kommunikálja, hanem arról is, hogy az illető mélyebb belső értékeit, hitvallását és a világban betöltött szerepét is megmutassa. Hitelesen, őszintén.
Ez a megközelítés gyakran magába foglalja az önismeretet, a spirituális fejlődést és azt, hogy a márka tulajdonosa hogyan kapcsolódik másokhoz és a közösségéhez. A transzperszonális brand tehát nem csak egy külső imázs vagy marketingeszköz, hanem egy olyan hiteles és mélyen gyökerező márka, amely az egyén belső világát és küldetését tükrözi.
Ez a fajta brandépítés különösen hasznos lehet azoknak, akik a saját személyes fejlődésüket és spirituális útjukat szeretnék beépíteni a márkájukba, így mélyebb és tartósabb kapcsolódást hozva létre a közönségükkel.„
- Hiteles önkifejezés: Az egyén belső értékei, tapasztalatai és víziója határozza meg a márkát – nem trendek vagy külső elvárások.
- Önismeret-alapú stratégia: A márkaépítés az önismereti útra épül, nem csupán üzleti célokra. Az egyén mélyebb önmagához kapcsolódik, és ebből születik a márka esszenciája.
- Küldetés- és vízióközpontú megjelenés: Nem az a kérdés, hogy mit szeretnél eladni, hanem az, hogy miben szeretnél hozzájárulni a világhoz – és ebből következik, mit képvisel a márkád.
- Kapcsolódás lélek szinten: A célközönséggel való kapcsolódás nem csak racionális szinten történik, hanem érzelmi, értékrendi és gyakran spirituális szinten is.
- Egyediség és mélység: A transzperszonális márka nem tömeges, nem másolat, hanem belső intuícióra, élményekre és személyes igazságokra épül.
- A márka mint tükör: A márka nem más, mint önmagad tükröződése a világ felé és ennek az utazásnak te vagy a főszereplője.
Önismeretből, belső iránytűből és hiteles, autentikus önkifejezésből épül. Nem eladni akar, hanem kapcsolódni, szolgálni, hozzájárulni. Ezért olyan erős és ezért rezonál nagyon azoknál, akik valódi értéket keresnek.
Én ennek a mentén építem magamat és a vállalkozásomat és sehogyan máshogyan, csak így tudok neked is segíteni abban, hogy megtaláld a saját hangodat és magnetikus tartalmat készíts. Ez biztos, hogy nem mindenkivel rezonál. És ez teljesen rendben van, mert nem vagyunk egyformák. És ahogyan, feljebb is írtam, nem lehet mindenkire egy módszert ráhúzni.
Ha te is érzed, hogy van benned valami különleges, de úgy érzed, rejtegetned kell, mert „erre nincs szükség a világban” – tudd, hogy pont erre van a legnagyobb szükség.
✨ A világ nem tökéletes embereket keres. Hanem valódiakat. Olyanokat, akik mernek érzékenyek lenni,
akikből nem csak tudás, hanem jelenlét és igazság árad.
Ha most volt egy aha-élményed és te is azt érzed, hogy pont ezt csinálod már régóta (csak nem tudtad nevén nevezni) vagy ha mindig is ilyen mélységre vágytál a tartalmaidban és a munkádban, akkor szívesen beszélgetek veled erről bővebben.
Találkozzunk online, egy kötetlen beszélgetésre, ahol végre kimondhatod, ami már úgyis benned van.
